Digital utbildning i Zoom – fortsättningen

I november 2020 höll vi i en digital utbildning i grundläggande kunskaper om videomöten i Zoom. Detta var ett av tre olika utbildningstillfälle (läs om det här) som vi erbjöd våra medlemmar. Anledningen till dessa utbildningar var det akuta behovet av digital kompetens med anledning av pandemin. Efter utbildningen fick vi många önskemål om att hålla en fördjupning av denna. Önskan var att lära sig hur man bjuder in och håller i ett digitalt möte. Under utbildningen kommer vi bland annat att gå igenom hur du:

  • Bjuder in- och skapar en länk till digitalt möte
  • Håller och administrerar ett digitalt möte
  • Vad du som administratör bör förbereda och tänka på

Eftersom detta är en service vi vill erbjuda våra medlemmar kommer vi inte att ta ut en avgift för denna utbildning. Datumet är satt till 23 februari klockan 14:00-16:00. Vi vill hålla utbildningen så snart som möjligt för att underlätta för våra medlemmar att kalla till årsmöte som kommer under våren.

Anmälan
Anmäl dig till boka@funktionsrattskane.se senast tisdagen den 16 februari. Önskar du en lathund för det digitala mötesprogrammet Zoom kan du meddela det i din anmälan. Kom ihåg att beställa tolk om du behöver, och återkom med beställningsnumret så att vi kan skicka förberedande material till tolkcentralen.

 

 

 

 

Dela detta inlägg på: